Rowerowy Maj – koszty akcji w Bydgoszczy i plany na 2019

W maju tego roku Bydgoszcz brała udział w bardzo dobrej akcji: Rowerowy Maj. Czyli w promocji dojazdów dzieci do szkół na rowerach czy hulajnogach. Zapytałem UM Bydgoszcz jakie były koszty tej akcji.

Sumaryczne koszty akcji to około 56 tysięcy zł. Z czego jakieś 41 tysięcy poszło na nagrody (na oko: jakieś 20 zł na dzieciaka). Nagrody (plecaki/worki, breloczki oraz szaszetki na pas) dostały wszystkie dzieci aktywne w akcji. Dodatkowo najlepsze klasy otrzymały dodatkowo bilety do kina oraz w najlepszej szkole odbył się pokaz rowerowy.

W kwotę powyżej nie są wliczone koszty pracy pracowników wydziału promocji – no ale promocja to ich praca w sumie. 😉 Tak samo koordynatorzy szkolni pewnie dostali takie zadanie (część pewnie chciała sama) w ramach swoich obowiązków.

Zapytałem też UM Bydgoszcz co z przyszłoroczną akcją – Bydgoszcz planuje brać udział w 2019 roku, będzie się starała znaleźć sponsorów akcji (w tym roku takich nie było). Nie ma niestety jeszcze decyzji czy szkoły prywatne oraz przedszkola będą mogły w akcji brać udział. Za przedszkolami optuje, bo nawet teraz, jesienią pod przedszkolem córki stoi kilka rowerków 😉 A w maju to może być ich dużo więcej.

No i pod szkołami stanęły stojaki rowerowe (część z akcji 500 stojaków rowerowych).

Tak sobie patrze na koszty na uczestnika i porównuje je z kosztami funkcjonowania aplikacji Aktywna Bydgoszcz. Obie promują jazdę na rowerze (czy też bieganie). Zaplikacji korzysta aktywnie około 1000 osób (niecałe 5000 osób ściągnąło ją). Wydaje mi się też, że aplikacja miała o wiele lepszą promocję niż Rowerowy Maj (bo była na plakatach, banerach, w artykułach prasowych itp.).

No i dla Aktywnej Bydgoszczy udało się znaleźć sponsorów/partnerów. A dla akcji dla dzieciaków już nie. Moja mała podpowiedź dla Urzędu:

  • Kin w Bydgoszczy jest kilka – może któreś udałoby się przekonać do sponsorowania biletów (w zamian za reklamę)
  • Miasto ma baseny, teatry, muzea, zoo – każda z takich instytucji coś może zaproponować dzieciom. A sponsorem jest wtedy miasto (które nie traci).
  • Książeczka Rowerowego Maja może służyć za „kartę rabatową” dla dzieciaków do parków rozrywki, parków trampolin, ściankę wspinaczkową itp. Coś na podobnej zasadzie jak w aplikacji – ale dla dzieci.

Może warto coś z tych powyższych pomysłów wykorzystać w akcji w 2019?

Poniżej informacje z UM Bydgoszcz.

Wykaz firm, które otrzymały zamówienia w związku z akcją:

  • Perfektdruk Marek Wiśniewski – wykonanie gadżetów: breloków i worków/ ze sznurkiem – 7 202,88 zł. brutto
  • Sprint Marek Rosły – druk plakatów w związku z promocją akcji „Rowerowy maj” – 650,01 zł. brutto
  • Pergamus Sp. z o.o – wydruk materiałów reklamowych Rowerowy Maj: plakaty klasowe, książeczki rowerowe naklejki, informatory – 9 102,00 brutto
  • PPH OTKIS – saszetki dla uczestników Rowerowego Maja – 29 258,00 brutto
  • MocArt j.Gramowska, K.Skałecki spółka cywilna – usługi graficzne – grafika do folderów Rowerowy Maj – 200,00 zł. brutto
  • Rowerowa Akademia Maciej Pakulski – pokaz rowerowy w ramach akcji „Rowerowy Maj” – 5 000,00 zł. brutto
  • HELIOS – bilety do kina dla uczniów zwycięskich klas – 5 250,00 zł. brutto.

Nagrodami dla uczniów były:

  • Plecaki/Worki oraz breloczki – 7’202,88 zł
  • Saszetki na pas – 29’258,01 zł
  • Nagrody otrzymało ponad 2000 dzieci aktywnie biorących udział w kampanii.
  • Ponadto przy wszystkich szkołach, które wzięły udział w Rowerowym Maju stanęły stojaki rowerowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *