Pochwała dla Wizz Air – zmiana błędnie wpisanego nazwiska

Chciałem pochwalić wszem i wobec linie lotnicze Wizz Air 🙂 Ha. Za pozytywne rozpatrzenie problemu, który mi się zdarzył (z mojej winy). Może mój przykład się przyda na przyszłość komuś.

A było to tak:

Kupowałem bilety lotnicze z miejscowości A do miejscowości X – dla kilku osób. Wpisałem nazwiska, wybrałem bagaż (a dokładniej brak 😉 – bo to lot na kawę – jednodniowy). No i zaklikałem ok, zapłaciłem kartą. I po przyjściu mejla z potwierdzeniem zakupu: osz… Złe nazwisko jednej osoby:

Miało być:

Zygmunt Kowalski
Genowefa Kowalska

A było:

Zygmunt Kowalski
Genowefa Zygmunt

Nosz… O nie… Wrr…

Zmiana nazwiska przez internet to 189,00 zł, przez telecentrum 270,00 zł (i trzeba to liczyć razy dwa – tam i powrót). Taniej było kupić bilet dla tej osoby. Ale spróbuję zadzwonić do tego telecentrum – może zrozumieją (gdzieś na forach znalazłem info, że do 2h robią to gratis).

Biorę komórkę: wykręcam nr telecentrum zaczynający się od 700xxxxxx i „nie można wykonać połączenia z numerami o podwyższonej płatności„. No to szybko na stronę operatora komórkowego – zmieniam opcję, by mogli ze mnie zdzierać 4zł za minutę… :/ A operator na to: „włączymy w ciągu 24 h możliwość łączenia z takimi numerami„. Wrr…

No to w necie znalazłem pomysł by zadzwonić Skypem – powinno być taniej. (Tylko gdzie jest schowany mikrofon! A mam…). Nr to +448717811096 i dzwonimy chyba na Litwę. Następnie wciskamy klawisz „3” w celu rozmowy po polsku. I rozmawiam z miłą Panią, przedstawiam sytuację, że to było 40 minut temu, że to pomyłka, że bardzo proszę i takie tam. Pani nie była jednak tak bardzo miła i nie dała się przekonać. No to druga próba: tym razem Pan: „nie słyszę Pana, proszę głośniej, coś przerywa, co drugie słowo słyszę”. Problemy na łączach…

No to piszę wiadomość przez stronę kontaktu Wizzaira. W treści moja straszna historia, dodatkowo nr biletu, skąd-dokąd, mój nr telefonu. Poszło. No to jeszcze kupuję ten bilet – bo pewnie nie uznają tej prośby, a osoba i tak poleci. Ale tym razem wybieram płatność przelewem i tego przelewu nie wysyłam na razie. Mam i tak ponad 24h, a bilety cały czas w tej samej cenie są na stronie dostępne.

I wreszcie po 27h oczekiwania przychodzi list z WizzAira.

Szanowny Panie,

Dziękujemy za wiadomość przesłaną do naszego działu obsługi klienta.
Uprzejmie informuję, iż zgodnie z przepisami zawartymi w Ogólnych Warunkach Przewozu Wizz Air, a także z chęci budowania pozytywnego wizerunku naszej firmy zmiana nazwiska Pasażera została dokonana zgodnie z Pana prośbą. Przesyłam do Pana ponowne potwierdzenie rezerwacji na adres e-mail podany do korespondencji.
Życzymy udanej podróży.

I co? Można? Można! Hurra. Bardzo dziękuję za to, że trafiłem na budowanie pozytywnego wizerunku 🙂 Mimo, że błąd był po mojej stronie. A tą stówę i tak na jakiś lot wydam 🙂 Liczę też na to, że jak ktoś będzie miał problem podobny do mojego to przydadzą mu się informację z tego wpisu. 🙂

Ps. Wszystkie nazwiska występujące we wpisie zostały zmienione. 🙂 Za rozmowy przez Skypa zapłaciłem może z 5zł – warto z tej opcji korzystać 🙂 Ciekawe jak wygląda rozwiązanie takich problemów w innych liniach lotniczych np. w Ryanairze?

7 myśli do „Pochwała dla Wizz Air – zmiana błędnie wpisanego nazwiska”

  1. Ja ostatnio jestem na wizza wkurzony bo wprowadzili 2 wymiary bagażu podręcznego. Dzięki czemu moja walizka na kółkach kupiona specjalnie w takim celu jest juz za duża na ten darmowy a za większy podręczny trzeba oczywiście płacić. Najgorsze było to że zauważyłem to jak już miałem wszystko spakowane wieczorem przed wylotem 🙂

  2. Wkurzenie na wizza mi przeszło jak zauważyłem, że mój plecak, który wykorzystywałem wcześniej mieści się w limicie „małego bagażu” 🙂 A większy plecak też się mieści (ale nie wypchany do końca). Wolę plecaki niż walizki 🙂 No i jakoś wolę samoloty i obsługę wizz-a niż ryanair-a 😉 (ale to takie moje widzimisie).

  3. A ja mam większy problem, zmieniając odpłatnie nazwisko jednego z pasażerów (wg regulaminu mogę zrobić to do 3h przed planowanym odlotem) opłata został pobrana, natomiast dane pasażera już nie. Na ich infolinię nie mogę się dodzwonić, na maila nie wiadomo kiedy odpiszą, a lot już za 2 dni. Kosztuje mnie to tyle stresu, że powinni oprócz zmiany danych dać mi odszkodowanie. Postaram się napisać jak sprawa się wyjaśni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *